VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehody za 1. pololetí: Loni bylo o něco hůře

Severní Čechy - Předběžný rozbor dopravních nehod za leden až červen letošního roku je pro Liberecký i Ústecký kraj celkem příznivý.

14.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační. Dopravní nehoda. Čelní střet.Foto: Deník/David Modrý

V Libereckém kraji do konce prvního pololetí bylo zaznamenáno 6 smrtelných nehod, tedy o 3 méně než loni. Těžká zranění dosahovala prakticky stejné úrovně jako loni (51 případů, tedy o 8 více) a podobně i lehká zranění (476, tedy o 1 případ více než loni).

Méně úmrtí než v loňském roce

V daleko větším Ústeckém kraji je naštěstí méně úmrtí než loni. Policie vyšetřuje 15 případů úmrtí při nehodě, což je více než v Libereckém kraji. Představuje to ale o 7 případů méně než loni.

Počet těžce zraněných dosáhl během prvního pololetí 99 případů, což je prakticky tolik jako loni, kdy bylo o 4 případy těžkých následků více. Lehkých zranění je též zhruba tolik jako loni 777, tedy o 10 méně než za 1. pololetí 2014.

Nejvíce úmrtí v Ústeckém kraji šlo na vrub nepřiměřené rychlosti u devíti zemřelých. V Libereckém kraji naopak nejvíce nehod se smrtelným následkem představuje nesprávný způsob jízdy.

Policisté zjistili, že šest vozidel při nehodách v Libereckém kraji patří mezi odcizené, v Ústeckém kraji zjistili 4 případy.

Lépe než loni

Míra vážných zdravotních následků dopravních nehod je obdobná jako loni. „O míře následků nelze usuzovat z toho, zda bylo více či méně smrtelných dopravních nehod. Je třeba vždy brát součet těžkých a smrtelných nehod jako součet vážných následků. Mnohdy je mezi smrtelnou nehodou a těžkým zraněním velmi tenká hranice kruté náhody, zda zraněný přežije následky nehodové události, či ne. Samozřejmě je velmi dobrým signálem, že je v Ústeckém kraji za první pololetí o 7 smrtelných případů méně.

Celkově z hlediska zdravotních následků nehod jsme v Ústeckém kraji za půl roku zhruba na úrovni roku 2014. Ale přece jenom je letošní situace o něco optimističtější. Také počet nehod pod vlivem alkoholu je letos zatím nižší," uvedl Jan Pechout z ústeckého BESIPu.

Jenže, v druhé polovině roku se může situace změnit, protože v dopravní nehodovosti má velmi silný vliv faktor nahodilosti. Několik málo tragických nehod na silnicích může radikálně změnit statistiku následků.

Není náhodou, že nejvíce nehod způsobí řidiči ve všedním provozu pouhým nesprávným způsobem jízdy. Naopak, nesprávné předjíždění, nepřiměřená rychlost, ale i nedání přednosti v jízdě, představují nepoměrně menší část příčin dopravních nehod.

Autor: František Roček

14.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Tříska.
AKTUALIZOVÁNO
14

Po pádu z Karlova mostu zemřel herec Jan Tříska, učitel z Obecné školy

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Ačkoliv na toaletě strávíme dle průzkumů přibližně tři měsíce života, nevěnujeme jejímu výběru příliš pozornosti. Přitom se dá udělat mnoho chyb, kterých později litujeme. Přečtěte si 6 nejčastějších prohřešků, kterých se při výběru WC dopouštíme.

Jak skladovat dříví na topení

Pokud chcete tuto zimu topit dřívím, které si teprve objednáváte či svážíte z lesa, pak řekněte amen svému komínu i peněžence. Dřevo se musí pořádně vysušit. Jak ho skladovat, aby dobře proschlo?

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Nová Škoda Karoq do detailu. Podívejte se, jak chytře je vymyšlená

I když už podobu i interiér nové Škody Karoq dávno známe, na autosalonu ve Frankfurtu si nové SUV odbývá svou výstavní premiéru. A také se chlubí řadou vychytávek a chytrých řešení, na něž dosud "nebyl čas". Podívejte se na galerii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení