VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Břežanský most přes Ohři padne v květnu

Budyně nad Ohří - Poslední akce zahrnutá do rekonstrukce páteřní komunikace II/246 z Budyně nad Ohří do Koštic výstavba nového mostu přes řeku Ohře v Břežanech se kvapem blíží.

12.3.2015
SDÍLEJ:

Most přes Ohři v Břežanech patří zejména pro svou šířku mezi kritická místa na páteřní komunikaci II/246. Foto: Deník/Václav Sedlák

Ve středu zhotovitel Ekostavby Louny pokračoval v pokládání asfaltového koberce od mostu ve směru do města. Nyní probíhají přípravné práce na postavení provizorního přemostění, které po zbourání současného mostu poslouží k přepravě vozidel složek integrovaného záchranného sboru, autobusů a vymezené dopravní obslužnosti.

Most v Břežanech je jedním z kritických míst na trase, jeho šířka vyhovuje průjezdu pouze jednoho vozidla. Postaven byl v 70. letech minulého století a už tehdy se počítalo, že bude nahrazen novou konstrukcí. „Jeho nástupce bude mít ocelovou konstrukci a železobetonovou desku, standardní šířku vozovky 11 metrů a odpovídající tonáž. V dubnu začne výstavba provizorního mostu, v květnu po závěrečných zátěžových zkouškách a mostní prohlídce se přikročí k bourání starého mostu," vysvětluje technický dozor stavby Jan Jaša.

Most přes Ohři v Břežanech patří zejména pro svou šířku mezi kritická místa na páteřní komunikaci II/246.

Před nájezdem na most z břežanské strany je ještě dnes patrný pozůstatek komunikace vedoucí na předchozí provizorní most před zhruba 50 lety. „Už tehdy si samospráva vymínila jeho výstavbu. I my jsme si dali podmínku, že provizorní most musí být uveden do provozu dřív, než bude rozebrán starý. Nechceme komplikovat cestu místním obyvatelům do Budyně a dětem, které chodí do naší školy nebo cestují ve směru na Libochovicko," uvedl starosta Budyně Petr Medáček. Se zahájením stavby se čekalo, až pomine hrozba velké vody, navíc pro provizorní most musel zhotovitel zažádat o výjimku ze zákona vzhledem k výskytu populace chráněného mlže velevruba tupého.

Páteřní komunikace je hojně využívána i nákladními vozidly z cihelny v Libochovicích a kamiony z Lounska a Mostecka s napojením na dálnici D8 u Roudnice nad Labem. Ty budou muset v době stavby užívat objízdnou trasu s odbočkou v Radovesicích. Přepravu po provizorním mostu vozidel s výjimkou bude řídit semafor.

Termín pro dokončení celé stavby, jejímž objednatelem je Ústecký kraj, je 30. září letošního roku

Autor: Václav Sedlák

12.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Jak skladovat dříví na topení

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Nová Škoda Karoq do detailu. Podívejte se, jak chytře je vymyšlená

I když už podobu i interiér nové Škody Karoq dávno známe, na autosalonu ve Frankfurtu si nové SUV odbývá svou výstavní premiéru. A také se chlubí řadou vychytávek a chytrých řešení, na něž dosud "nebyl čas". Podívejte se na galerii.

Předvolební průzkum v krajích: ANO nemá konkurenci

/INFOGRAFIKA/ Hnutí ANO Andreje Babiše má nejvyšší podporu voličů ve všech krajích s výjimkou jediného, vyplývá z exkluzivního průzkumu agentury SANEP pro Deník, kterého se v regionech České republiky účastnilo téměř devět tisíc respondentů.

Jak vybrat ten správný jídelní stůl

Asi každý by si přál velký jídelní stůl, u kterého se pohodlně nají i velká společnost. Místa se ale nedostává. Jak to vyřešit?

AUTOMIX.CZ

Takhle mohl vypadat nástupce Tatry 603. Úžasné prototypy se do výroby nedostaly

Všichni známe československou limuzínu Tatru 603, která je dodnes ikonou kopřivnické značky. Než se populární model dočkal právoplatného nástupce v podobě Tatry 613, vzniklo mnoho neúspěšných, ale o to zajímavějších prototypů. Podívali jsme se na ně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení