VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loděnici ve Štětí vybaví unikátním bazénem

Štětsko - Po mistrovských soutěžích na dráze Labe arény v Račicích se v areálu rozběhly naplno práce na modernizaci tohoto jediného olympijského centra v Ústeckém kraji. Dva měsíce se pracuje i na obnově loděnice Klubu vodních sportů ve Štětí, která musela být zbořena po povodni v roce 2013.

15.9.2016
SDÍLEJ:

STAVENIŠTĚ. Mimořádné zázemí budou mít milovníci vodních sportů ve Štětí. Foto: Jan Masár

Nová loděnice bude vybavena unikátním bazénem pro trénink veslařů a kanoistů, který navrhl tým profesora Pollerta z ČVUT Praha. Ten je autorem projektu kanálu vodního slalomu na poslední olympiádě v Riu a podobné zařízení projektuje i pro olympiádu v roce 2020 v Tokiu.

„Bazén bude vybaven jedním veslařským a dvěma kanoistickými trenažéry a voda v něm bude proudit a simulovat hladinu v řece bez vlnění. Vše je zautomatizované na čidla s možnou volbou rychlosti. Podobný bazén je pouze na univerzitě v Oklahomě v USA, ale rychlost proudění vody v tom našem bude dvojnásobná a tím bude naprosto výjimečný," uvedl Michal Kurfirst, ředitel Labe aréna.

Loděnice má být podle harmonogramu hotová za jedenáct měsíců, tedy v červnu příštího roku. „V současné době se dokončují základové konstrukce, které jsou uloženy na 70 pilotech o průměru 900 milimetrů, z nichž většina sahá do hloubky 15 metrů. Je to proto, že v tomto místě bývala ještě v 19. století bažina. O piloty se opře budoucí schodiště a výtah. Pokud nám to počasí dovolí, budeme v dalších dnech dělat základovou desku pro bazén, připravujeme položení podkladového betonu pro podlahy a do výroby bednění pro podhledové betony. Za týden by se už mělo začít stavět první nadzemní podlaží, které bude od základů ve výšce 4,3 metru, to znamená výš ,než dosáhly novodobé povodně," doplnil Jan Masár, stavbyvedoucí firmy Klement Řehlovice.

Podle harmonogramu má být do zimy hotový monolit s prvním patrem a větší část druhého patra. Ve spodní části loděnice vznikne hangár pro lodě, v patře tělocvična, posilovna, šatny a společenská místnost. V projektu je i elektrovoltaická elektrárna, ale protože investor uvažuje o zvýšení loděnice o další patro, její montáž se patrně oddálí. Položit se bude muset zhruba 500 metrů dlouhý kanalizační řad s tlakovou stanicí.

Areál loděnice bude sloužit nejen sportovcům místního klubu, ale současně i pro přípravu závodníků v době, kdy v Račicích probíhají vrcholné soutěže, a také jako zázemí pro veslaře na dlouhé trati, kterou tvoří nejdelší volný úsek na Labi.

Autor: Václav Sedlák

15.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Jak skladovat dříví na topení

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Nová Škoda Karoq do detailu. Podívejte se, jak chytře je vymyšlená

I když už podobu i interiér nové Škody Karoq dávno známe, na autosalonu ve Frankfurtu si nové SUV odbývá svou výstavní premiéru. A také se chlubí řadou vychytávek a chytrých řešení, na něž dosud "nebyl čas". Podívejte se na galerii.

Předvolební průzkum v krajích: ANO nemá konkurenci

/INFOGRAFIKA/ Hnutí ANO Andreje Babiše má nejvyšší podporu voličů ve všech krajích s výjimkou jediného, vyplývá z exkluzivního průzkumu agentury SANEP pro Deník, kterého se v regionech České republiky účastnilo téměř devět tisíc respondentů.

Jak vybrat ten správný jídelní stůl

Asi každý by si přál velký jídelní stůl, u kterého se pohodlně nají i velká společnost. Místa se ale nedostává. Jak to vyřešit?

AUTOMIX.CZ

Takhle mohl vypadat nástupce Tatry 603. Úžasné prototypy se do výroby nedostaly

Všichni známe československou limuzínu Tatru 603, která je dodnes ikonou kopřivnické značky. Než se populární model dočkal právoplatného nástupce v podobě Tatry 613, vzniklo mnoho neúspěšných, ale o to zajímavějších prototypů. Podívali jsme se na ně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení