Silniční most přes Labe byl postaven na začátku 20. století a opravy podle kraje nutně potřebuje. Kvůli nevyhovujícímu stavu musely úřady snížit i tonáž pro projíždějící auta. Most byl pro kraj klíčový při povodních v roce 2002, kdy byl jedinou spojnicí obou břehů Labe v celém kraji. „Už tenkrát to bylo na hraně, aby se udržel v provozu. Most je strategický a oprava musí proběhnout," řekl hejtman.

O záměru opravy budou zastupitelé rozhodovat v září. Pokud ho odsouhlasí, vypíše kraj podle hejtmana zakázku na opravy. Samotná rekonstrukce by pak mohla začít v roce 2017. Kraj se pokusí získat dotaci. „Samozřejmě se budeme snažit získat dotaci, ale pokud nebude, tak to kraj udělá ze svého. Most generální rekonstrukci nutně potřebuje," dodal Bubeníček.

Roudnický most není jediným v majetku kraje, který je nutno opravit. Ve špatném stavu je i most Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem.

„Ten most potřebuje rekonstrukci také. Ale tady ty náklady budou podstatně vyšší. Zatím jsou čtyři varianty, o kterých se uvažuje, v jakém rozsahu by se ta rekonstrukce dělala. Myslím si, že příští zastupitelstvo během toho čtyřletého období k tomu bude muset přistoupit," dodal Bubeníček.

Nejdražší varianta oprav mostu je odhadnuta na 350 milionů korun. Na rozdíl od Roudnice tam má krajské město ještě jeden, Mariánský most.