VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sever čeká restart za miliardy. Patří mezi zaostalé kraje

Ústecký kraj - Vláda schválila projekt, který má pomoci zaostalým krajům. 

12.7.2017
SDÍLEJ:

Východní nádraží v Děčíně.Foto: Deník

Nejchudší regiony znovu postavíme na nohy! Takový je plán nového projektu Restart, který začátkem týdne schválila česká vláda. Do problémových krajů hodlá stát nalít celkem 42 miliard korun, které pokryjí více než 60 konkrétních opatření.

Jde o ambiciózní plány supermoderní technologie na dálnici D8, úpravy a využití prostor východního nádraží v Děčíně nebo výstavba nové budovy Fakulty zdravotnických studií v areálu Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem. Velkým skokem do budoucna se může stát i testování aut bez řidiče.

„V našem městě vznikne magnet pro příchod technologických firem. Budu usilovat o to, aby bylo Ústí napojené na letiště Václava Havla vysokorychlostní tratí,“ říká ústecký zastupitel a podnikatel Martin Hausenblas.

PLÁN PODPOŘÍ TAKÉ ŘEMESLNICKÉ OBORY

Sklářská společnost AGC Processing, která patří k největším zaměstnavatelům v Ústeckém kraji, zase oceňuje především podporu řemeslnických oborů a rekvalifikací, na které Restart také míří.

„Existuje nerovnováha mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce. Při nadprůměrné míře nezaměstnanosti je pro řadu firem mimořádně obtížné najít pracovníky zejména ve vybraných technických profesích. Restart tak mimo jiné přináší příležitost takové lidi připravit ve větším počtu a lepší kvalitě,“ uvedl produktový manažer AGC Flat Glass Czech Pavel Hotový.

Využití děčínského nádraží může mít zase pozitivní dopad na zdejší studenty Fakulty dopravní ČVUT.

„Je to pravděpodobně poslední možnost, jak zachránit tuto významnou architektonickou památku. Záměr předpokládá využít prostory budovy pro výukové a výzkumné účely fakulty včetně studentských kolejí. V záměru je i vybudování moderního konferenčního sálu s kapacitou 200 osob, který v Ústeckém kraji zatím není k dispozici,“ uvedl vedoucí fakulty Jiří Smíšek.

Naopak primátor Teplic Jaroslav Kubera je skeptický. Za projektem vidí blížící se volby. „Takových plánů a strategií tady už bylo! Vláda teď před volbami slibuje a slibuje. Udržení, mobilita, školení, to je všechno obrovský byznys, který živí spoustu neziskových organizací a firem, a utrácejí se zbytečně obrovské miliardy,“ říká Kubera.

Náměstkyně ministryně práce a sociálních věcí Gabriela Nekolová projekt brání. „Firmy, města, obce, školy a další subjekty nyní získávají možnost čerpat ze schválených miliard například na pořízení moderních strojů a technologií do firem, nebo na regeneraci starých průmyslových areálů. Krajům vláda přiznala i stovky milionů na opravy silnic druhé a třetí třídy,“ uzavřela Nekolová.

Čerpání peněz během dalších let
Vláda se dohodla, že během tří let dá do Ústeckého, Karlovarského a Moravskoslezského kraje 42 miliard, aby zlepšila jejich socioekonomickou situaci a kvalitu života obyvatel. Přes Akční plán Strategie hospodářské restrukturalizace (Restart) se má do tří zmiňovaných krajů ještě letos dostat přes šest miliard korun, v příštím roce 11 miliard a nakonec 25 miliard. Mezi projekty je například i problematika zadlužení obyvatel krajů či exekucí.

Autor: Kristián Šujan

12.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Jak skladovat dříví na topení

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Nová Škoda Karoq do detailu. Podívejte se, jak chytře je vymyšlená

I když už podobu i interiér nové Škody Karoq dávno známe, na autosalonu ve Frankfurtu si nové SUV odbývá svou výstavní premiéru. A také se chlubí řadou vychytávek a chytrých řešení, na něž dosud "nebyl čas". Podívejte se na galerii.

Předvolební průzkum v krajích: ANO nemá konkurenci

/INFOGRAFIKA/ Hnutí ANO Andreje Babiše má nejvyšší podporu voličů ve všech krajích s výjimkou jediného, vyplývá z exkluzivního průzkumu agentury SANEP pro Deník, kterého se v regionech České republiky účastnilo téměř devět tisíc respondentů.

Jak vybrat ten správný jídelní stůl

Asi každý by si přál velký jídelní stůl, u kterého se pohodlně nají i velká společnost. Místa se ale nedostává. Jak to vyřešit?

AUTOMIX.CZ

Takhle mohl vypadat nástupce Tatry 603. Úžasné prototypy se do výroby nedostaly

Všichni známe československou limuzínu Tatru 603, která je dodnes ikonou kopřivnické značky. Než se populární model dočkal právoplatného nástupce v podobě Tatry 613, vzniklo mnoho neúspěšných, ale o to zajímavějších prototypů. Podívali jsme se na ně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení