Odmítl sice představu, že děti budou dodržovat během vyučování i o přestávkách metrové rozestupy a nedovede si představit ani rozfázovaný návrat do tříd podle věku, ale se zvýšenými hygienickými nároky souhlasí.

Zajímavé jsou Plagovy úvahy, jak může vynucená změna školního režimu prospět tuzemskému vzdělávacímu systému. Ukazuje se například, že učitelé by mohli daleko víc pracovat s internetem, používat videa, občas zapomenout na známky a klást důraz na osobnost žáků, jejich tíhnutí k tomu či onomu předmětu.

Nebo oceňovat jejich mimoškolní činnost, pomoc se sourozenci, v kuchyni při vaření či v domovech pro seniory. A co jim třeba doporučit sledování výroků členů vlády a krizových štábů, neboť pro pěstování kritického myšlení je to opravdu lahůdka?

Profesor Prymula ve zmíněném pořadu řekl, že je třeba začít s řízeným promořováním populace koronavirem. Ministr zdravotnictví Vojtěch s ním souhlasil.

Vzápětí to jako příliš riskantní návrh odmítli premiér Babiš i předseda Ústředního krizového štábu, ministr vnitra Hamáček. Jak by si s tím v rámci mediální výchovy poradili maturanti? A jak se v tom máme vyznat my, občané ČR?

Koronavirus v ČeskuZdroj: Deník