Samotnému bourání předcházelo ještě demontování svodidel a příprava ochranného polštáře. „Jedná se o směs asfaltového a betonového recyklátu. Tím ochráníme vozovku před pádem mostu. Dopředu nikdy nevíme, kdy se konstrukce částečně rozebraného mostu zřítí," vysvětluje Zapadlo.

I přesto, že je dálnice od sedmi hodin večer pro řidiče uzavřená, zvuky přilákaly lidi z okolí, kteří dorazili třeba na kole. Demolici sledují s údivem. „Nikdy jsem trhání betonu neviděl,“ připouští jeden z nich.

Ve stejnou chvíli demoluje těžká technika opodál ještě dva další mosty. Moc času nezbývá. „Dělníci na to mají pouze jednu noc. Pracuje tady nyní asi sto lidí. Dálnici řidičům zprovozníme v neděli v devět hodin ráno," ujišťuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky, které je investorem stavby, Jan Rýdl.

Kromě bourání starých mostů na stavbaře čekal ještě jeden úkol. Mezi obcemi Domašov a Javůrek vybudovali provizorní nadjezd. „Je to pro nás těžké na koordinaci prací, ale řidiči jistě ocení, že jsme vše stihli za jednu uzavírku," míní Zapadlo.

Stávající most mezi obcemi půjde k zemi ještě s jednou konstrukcí v květnu. Stavbaři v úseku všechny mosty nahradí novými. Dva až tři plánují ještě letos, zbytek příští rok. Jejich životnost bude při správné údržbě sto let.

Akce je součástí celkové modernizace D1 mezi exitem 168 Devět křížů a exitem 178 Ostrovačice. Ta bude stát více než jeden a půl miliardy korun bez daně, hotová má být v příštím roce.