Terminál vznikne na chystaném prvním úseku vysokorychlostní železnice mezi Běchovicemi a Poříčany, kde Správa železnic aktuálně hledá dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí.

Budovat nástupiště pro rychlovlaky na okrajích velkých aglomerací je běžné zejména ve Francii. Takový postup umožní větší spádovost pro cestující nejen ze samotných měst, ale i jejich okolí.

V centru za 15 minut

„Cílem architektonické soutěže je nejen najít optimální řešení samotného vysokorychlostního terminálu s parkovištěm pro tři tisíce vozů a s propojením na autobusové linky pražské a středočeské integrované dopravy, ale také ideově pojmout urbanismus širšího okolí a napojení na blízkou dálnici D11,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Do přípravy soutěže proto Správa železnic zapojila i zástupce samosprávy městyse Nehvizdy a dalších okolních obcí. Na její průběh dohlédne Česká komora architektů. Chystaný terminál má sloužit jako snadno dostupný nástupní bod pro obyvatele okresu a dalších částí Středočeského kraje.

Zastávka má nabídnout rychlé vlakové spojení pro pravidelné dojíždění do centra Prahy s cestovní dobou okolo patnácti minut i vysokorychlostní spoje do Brna, Jihlavy, Ostravy, Hradce Králové, Pardubic, Ústí nad Labem, Drážďan nebo Vídně.