V praxi to znamená, že v období od dubna 2014 do března 2015 bude roudnická stáj jediným týmem, který se bude těšit z tovární podpory známého výrobce kamiónů.

Výběrové řízení proběhlo v úterý v prostorách Technického muzea TATRA. Jednotlivé týmy ucházející se o podporu prezentovaly své výsledky a představy ohledně vzájemné spolupráce. Poté rozhodovala o výsledku na základě osmi kritérií 18členná komise složená z akcionářů, managementu společnosti a pracovníků útvaru obchodu a marketingu. Její členové nakonec rozhodli ve prospěch Buggyry.

„Samozřejmě že máme velkou radost a také pocit zadostiučinění. Uspěli jsme ve výběrovém řízení světové značky, která má na svém kontě šest titulů z Rallye Dakar. Více snad není potřeba ani dodávat," řekl v první reakci na výsledky manažer týmu Jan Kalivoda. Podle jeho názoru rozhodla ve prospěch Buggyry vedle schopnosti poskytnout značné mediální pokrytí především technologická flexibilita a dlouhodobá vize. „Před letošním, tedy před prvním společným Dakarem jsme si s lidmi z Tatry řekli, že v dohledné době chceme vyhrát a tomuto cíli podřídíme veškeré naše snažení. Důkladná analýza veškerých dat a testování v Senici ukázaly, že naše cesta sice nepřináší okamžité výsledky, z hlediska střednědobé až dlouhodobé perspektivy je však nejvhodnější."

Kromě finanční podpory může Buggyra z pozice jediného týmu s podporou továrny těžit z veškerého zázemí kopřivnického podniku, včetně zkušebního polygomu. Roudnický tým kromě toho sází na sílu a věhlas značky. A také na kvalifikovanou oponenturu. „Přestože Buggyra získala během čtrnácti let svého působení v truckracingu pět titulů a tři Poháry konstruktérů, což se nepodařilo žádnému privátnímu týmu, nemáme problém o věcech diskutovat. Pro Rallye Dakar, se kterou má Tatra velké zkušenosti, to platí dvojnásob," říká Kalivoda z Buggyry.

Spolupráce je podle něj zavazující. „Nepochybujeme o tom, že jako jediný tovární tým budeme pod drobnohledem. Jak jsme se přesvědčili letos, pro část motoristické veřejnosti i média je Dakar jistým druhem náboženství, na základě minulých let jsou s ním spojena velká očekávání. Je to pro nás velká výzva," uvědomuje si manažer Kalivoda a dodává: „Projekt FAT BOY žije svým životem. Držíme se linie, kterou jsme si načrtli ještě v Argentině. Výsledek výběrového řízení v podobě tovární podpory je velmi příjemným bonusem. Je to pro nás motivace do další práce."

Patrik Pátek