VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na železniční tratě v kraji chceme vrátit pravidelné turistické spoje

Ústecký kraj /ROZHOVOR/ - Po zavedení nového systému regionální autobusové dopravy v Ústeckém kraji se krajští úředníci věnují také železnici.

30.7.2015
SDÍLEJ:

Krajský radní Jaroslav Komínek.Foto: Deník/Karel Pech

Podle radního pro dopravu Jaroslava Komínka je nejvíc zaměstnává jednání o obnově poškozené trati 097 z Lovosic do Teplic a plánované oživení turistických železnic.

O co v železniční dopravě usilujete?
Dlouhodobě se snažíme ji řešit koncepčně na území celého kraje. Máme jeden z nejmladších vozových parků a objednáváme nejvíc kilometrů na železničních tratích v přepočtu na počet obyvatel a velikost kraje.

Jak to vypadá s pravidelnou dopravou na turistických železničních tratích?
Máme zpracovanou koncepci rekreačních železničních tratí, které chceme obnovit a od příštího roku na několika z nich vysoutěžit dopravu na zhruba pět let. Na tyto tratě chceme znovu přinést pravidelné turistické linky, které budou sloužit nejen obyvatelům našeho kraje.

Před rokem byla obnovena trať Sebnitz - Dolní Poustevna. Jak hodnotíte její provoz?
Trať ožila po více než 64 letech. Je významná nejen pro příhraniční dopravu, ale i pro cestování po Děčínsku. Cestujícím ze Šluknovska se zkrátilo spojení do Děčína o hodinu, což považuji za velký úspěch.

Jak se kraj staví k obnově trati 097 z Lovosic do Teplic, kterou zničil sesuv zeminy nad rozestavěnou dálnicí D8?
Stále požadujeme její obnovu. Na trati máme platnou objednávku a chceme ji využívat i do budoucna. Jednáme se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a snažíme se najít nějakou možnost, jak trať opět zprovoznit.

Jak jednání se SŽDC pokračují?
Na posledním jednání se zástupci SŽDC zaznělo, že na akci Obnova tratě 097 teprve zpracují projekt, aby vyčíslili její náklady. Pokud by akce byla finančně náročná a kraj by proto ze svého požadavku na obnovu poškozené tratě ustoupil, požadoval by po SŽDC kompenzace na funkčních částech této tratě nebo na jiných úsecích železniční sítě v kraji. SŽDC nám však zatím jiné kompenzace, které by odpovídaly obnově trati, nenabídlo.

Autor: Redakce

30.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Michal Horáček se zúčastnil projektu Den s prezidentským kandidátem, kde Deník postupně představí všechny kandidáty na prezidenta.
56

FOTO, VIDEO: Jsem maloměstský člověk, říká multimilionář Horáček

Byt jako investice? Splátky vás vyjdou dráž

AUTOMIX.CZ

Česká firma slibuje revoluční materiál pro auta. Karoserie má vážit jen půl kila

Snižování hmotnosti vozů je jedním z nejdůležitějších cílů v automobilovém průmyslu. Zcela převratný materiál, díky kterému by mohla být auta razantně lehčí, nyní vyvíjí jedna firma z Česka. Intenzivně vychází ze zkušeností na poli nanotechnologií a inspiruje se i u lidského těla.

Jak vybrat dveře: Konstrukce a materiál

Když už víte, jaké máte stavební otvory, vyberte i správné dveře. Zvolte materiál a jeho konstrukci, abyste na to měli a zároveň vám to vyhovovalo.

Deník zahájil sérii portrétů kandidátů na prezidenta. Posílejte otázky!

Odstartovala série portrétů nejdůležitějších uchazečů o post českého prezidenta. Každý týden až do konce roku se dozvíte, jak se daný kandidát chová v soukromí, jak reaguje v krizové situaci, jak vede kampaň, a také odpoví na dotazy čtenářů Deníku. 

Češi chtějí půjčku rychle. Často sáhnou po první nabídce

Výsledky aktuálních průzkumů o přístupu Čechů k úvěrům ukazují na to, že lidé při rozhodování o sjednání půjčky hledí až příliš často na dostupnost a rychlost jejího vyřízení a výši splátek. Ne vždy se podrobně zajímají o výši celkových nákladů na úvěr a často vezmou první nabídku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT