VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přes Litoměřicko se mohou za 20 let prohánět rychlovlaky

Litoměřicko - Rychlovlaky přes Litoměřicko by se mohly stát realitou po roce 2030. A přestože se to zdá jako pohádka, v minulých dnech se o komfortnějším cestování mezi evropskými městy bavili starostové z regionu.

19.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

„Představili jsme jim koncepci, návrh tratě. Ta je totiž navržena napříč litoměřickým okresem, její výstavba se dotkne mnoha obcí," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Tato státní organizace má plánování na starost.

„Veřejnost si bude muset zodpovědět otázku, zda chce, abychom na našem území měli vysokorychlostní trať a zařadili se po bok zemí v západní Evropě," konstatoval Jakub Ptačinský. „Proto pořádáme setkání se starosty a s projektanty ukazujeme navrhovaná řešení trasování vysokorychlostní trati."

Podle mluvčího SŽDC je nutné si uvědomit, že při uvažované rychlosti rychlovlaku 300 km/hod musí být trať co nejvíce napřímena. „Třeba jen na oblouk do zatáčky je nutné počítat s rezervou 6 kilometrů. Nebo trať bude v celé délce oplocena kvůli vstupu zvěře. Musí se budovat protihluková opatření, bude mimoúrovňové křížení se silnicemi," nastínil úskalí projektu.

„Nyní jsme ve fázi, že projektanti jezdí po obcích a ukazují nakreslenou čáru. Není žádné definitivní řešení. Vyjednáváme o podobě trasy. Třeba v případě překonání Českého středohoří od Lovosic směr Německo je uvažovaný tunel," konstatoval Jakub Ptačinský. „Od 90. let je v mapách zakreslen široký pruh jako rezerva pro vysokorychlostní trať, kde je stavební uzávěra. Proto chceme, aby obce věděly, co se bude stavět."

Podle mluvčího SŽDC uvažovaná vysokorychlostní trať, po které budou jezdit speciální vysokorychlostní vlaky typu TGV, bude nezávislou sítí. „Evropa původně chtěla vybudovat páteřní síť napříč kontinentem po vzoru Japonska, hovořilo se o pozemním letadlu. Tento typ tratě byl přehodnocen a vymyslel se nový koncept, jak propojit velká evropská města. V případě Česka je to trať od Berlína přes Drážďany, Ústí nad Labem, Lovosice, Prahu a dál do Brna. Hovoříme nejdříve o roku 2030," vysvětlil Jakub Ptačinský.

Česko ale musí nejdříve do roku 2020 dobudovat rychlíkovou síť, což se zatím nepodařilo. „Avšak obce nepřijdou o klasické tratě. Vysokorychlostní trať je nadstavbou umožňující rychlejší cestování po kontinentu," dodal Ptačinský.

Autor: Radek Pešout Ing.

19.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Yvetta Blanarovičová na koncertech i v muzikálech zažila spoustu radosti.
18

Yvetta Blanarovičová: Postižení je krutá rána osudu, u dětí o to smutnější

Ilustrační foto.
14

Lékaři nechtějí sloužit pohotovost. Přijdou o smlouvu, plánuje ministr

AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Ze všech zimních nástrah na motoristy (a vlastně obecně na všechny), je jednou z nejhorších takzvaný „černý led“. Ten je totiž skoro nerozpoznatelný, ale strašlivě kluzký, což může způsobit velkou spoustu nemilých situací. Znáte taková ta videa, kdy se auta se zabržděnými koly nekontrolovaně kloužou jako saně? Tak přesně to umí černý led.

Pojištění dětí? Jde o nadstandard, důležitější je pojištění rodičů

Odpověď na otázku, zda se může vyplatit pojištění dítěte, dávají podle finančního poradce společnosti Partners Václava Valáška příklady z praxe. Dětské pojištění dává smysl především za podmínky pojištění vážných zdravotních komplikací, jako jsou trvalé následky úrazu nebo diagnóza závažného onemocnění.

Tříletý polobezdomovec a brutální agresor v tramvaji: Prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 14. prosince 2017.

VÍME PRVNÍ

Orangutana Ňuňáka nezabila rakovina, ale tasemnice, která napadá i lidi

Ústí nad Labem - Orangutan Ňuňák nezemřel na rakovinu. Pitva ukázala, že boulovité útvary jsou ve skutečnosti zapouzdření cizopasníci. Přesněji tasemnice, které přenáší lišky trusem. Napadají i člověka a mohou představovat i smrtelné nebezpečí.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT