VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Začíná výluka na železniční trati do Prahy

Kralupy – Cestující na železniční trati z Kralup nad Vltavou do Prahy čekají dva roky dopravních strastí. V noci na úterý totiž začala další etapa rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu, spojujícího Karlín a Bubny. Některé z vlaků proto cestující až na Masarykovo nádraží nedovezou.

4.7.2017
SDÍLEJ:

Kvůli rozsáhlým opravám největšího pražského viaduktu budou vlaky z Kralup odjíždět až o čtvrt hodiny dříve. Vlaky pojedou přes holešovické nádraží.Foto: Martin Tlustý

Potvrdil to mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský: „Kvůli opravě bude provoz na Negrelliho viaduktu na dva roky přerušen. Mění se proto jízdní řády na dvou tratích.“

Část vlaků od Kralup nad Vltavou pojede na Masarykovo nádraží po kolejích přes libeňskou Balabenku. Spoje od Kladna budou končit v pražské stanici Bubny nebo na slepé koleji vedle stanice metra Vltavská, kde cestující mohou přestoupit také na tramvaje.

Oprava viaduktu pocházejícího z poloviny devatenáctého století je nezbytná. Železničáři už delší dobu varují, že je částečně v havarijním stavu. Podepsaly se na něm především dvě velké povodně, které se za posledních dvacet let prohnaly Prahou.

Negrelliho viadukt spojující Karlín a Bubny je druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Byl postaven v letech 1846 až 1849 pro Severní státní dráhu z Prahy do Drážďan. Do provozu byl uveden 1. června 1850. Prakticky v nepřetržitém provozu je tak už téměř 170 let. Most má délku 1110 metrů a do roku 1910 byl nejdelším mostem v Evropě. Negrelliho viadukt je dnes významná stavební a technická památka.

Rekonstrukce přes jedenáct set metrů dlouhého železničního viaduktu se týká i všech 99 mostních oblouků. Většina žulových kvádrů je podle předběžných sond v dobrém stavu, hůř jsou na tom cihlové oblouky zejména kolem autobusového nádraží na Florenci.

Pokud nebudou po odstranění svrchních vrstev pilířů odhalena žádná fatální poškození, měla by revitalizace viaduktu trvat podle předběžných odhadů 26 měsíců.

Mezinárodní rychlíky z Německa budou po zastávce na nádraží Holešovice pokračovat dále na Hlavní nádraží. Soupravy City Elefant a rychlíky od Ústí nad Labem budou místo staré holešovické zastávky jezdit přes nádraží Holešovice. Dále pojedou odklonem dlouhým dva a půl kilometru přes libeňskou výhybnu na Balabence. Čas příjezdu na Masarykovo nádraží se tak prodlouží o pět až šest minut.

Spěšný motorový vlak Luna Sp1650 vypravovaný z Loun, který staví v Kralupech nad Vltavou, nebude pokračovat do centra a svoji cestu ukončí ve stanici nádraží Holešovice, odkud se bude také vracet jako Sp1651 do své domovské stanice.

Z důvodu dodržení jízdního řádu bude většina vlaků z Masarykova nádraží až do odvolání vypravována asi o šest minut dříve. Šest regionálních spojů (Os 9608, 9610, 9612, 9618) přitom bude odjíždět už od dvanáct minut dříve.

Cestující ve výluce nevidí zásadní problém. „Musím se jen naučit, že mi vlak bude každé ráno do práce odjíždět o čtvrt hodiny dříve, ale na to si snad za chvíli zvyknu,“ tvrdí Iveta Půlpánová z Kralup nad Vltavou.

Ranní regionální soupravy ve směru z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou budou pro nedostatečnou kapacitu výhybny na Balabence muset jezdit úvratí přes Libeň. Tam se nebude nastupovat ani vystupovat, strojvedoucí si pouze přejde na druhý konec soupravy a zamíří směrem na nádraží Holešovice a dále už obvyklou trasou.

Barbora Walterová
Martin Tlustý

Autor: Redakce

4.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jak vybavit malý dětský pokoj?

Michal Horáček se zúčastnil projektu Den s prezidentským kandidátem, kde Deník postupně představí všechny kandidáty na prezidenta.
56

FOTO, VIDEO: Jsem maloměstský člověk, říká multimilionář Horáček

Byt jako investice? Splátky vás vyjdou dráž

Sníte o vlastní nemovitosti, která bude vydělávat za vás? Fajnová myšlenka, ale neoplýváte-li tučným kontem, vše si pořádně spočítejte. Cesta k úvěru bude totiž náročnější. Tedy pokud přiznáte váš skutečný záměr. Zda se takový úvěr vyplatí, přibližuje Lucie Drásalová, hypoteční analytička Partners.

AUTOMIX.CZ

Česká firma slibuje revoluční materiál pro auta. Karoserie má vážit jen půl kila

Snižování hmotnosti vozů je jedním z nejdůležitějších cílů v automobilovém průmyslu. Zcela převratný materiál, díky kterému by mohla být auta razantně lehčí, nyní vyvíjí jedna firma z Česka. Intenzivně vychází ze zkušeností na poli nanotechnologií a inspiruje se i u lidského těla.

Jak vybrat dveře: Konstrukce a materiál

Když už víte, jaké máte stavební otvory, vyberte i správné dveře. Zvolte materiál a jeho konstrukci, abyste na to měli a zároveň vám to vyhovovalo.

Deník zahájil sérii portrétů kandidátů na prezidenta. Posílejte otázky!

Odstartovala série portrétů nejdůležitějších uchazečů o post českého prezidenta. Každý týden až do konce roku se dozvíte, jak se daný kandidát chová v soukromí, jak reaguje v krizové situaci, jak vede kampaň, a také odpoví na dotazy čtenářů Deníku. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT