Od poloviny letošního prosince řada z nich bude moci cestovat po železniční trati 090 z Děčína do Roudnice posílenými spoji v odpolední špičce. Jen z Ústí nad Labem jezdí do závodu 85 zaměstnanců, z Lovosic dalších asi 50.

Rada Ústeckého kraje tak reagovala na dřívější požadavky Johnson Controls k zajištění lepší dopravní obslužnosti. „Kraj nám možnost využití železnice jako jednu z alternativ nabízel už před lety, tehdy jsme však procházeli restrukturalizací, řešili několik problémů a návrh jsme blíže nehodnotili. Proto nás velmi mile překvapilo, že na něj krajská rada nezapomněla a dokonce na nedávném zasedání ho zařadila mezi objednávky jízdní regionální železniční dopravy pro České dráhy a. s.," uvedl Marcel Míček, ředitel závodu Johnson Controls.

Jízdní řád v objednané podobě na trati 090 (Praha) Roudnice nad Labem Lovosice Ústí nad Labem Děčín s novými vlaky v odpolední špičce bude platný od 13. prosince 2015 do 10. prosince 2016. Ty dobře časově navazují v Lovosicích a Roudnici n. L. na směny. „K tomu navíc část zmíněných spojů zahušťuje v dopravní špičce spojení do či z Ústí nad Labem v časech, kdy i jiné vlaky na trati v podobných časových polohách jezdí dobře obsazené. Dá se tedy předpokládat, že nově zavedené vlaky povezou velký počet cestujících, a to jak zaměstnanců podniků v Lovosicích a Roudnici nad Labem, tak i další cestující do nebo z krajského města," doplnila mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová.

Ředitel Marcel Míček včera dementoval zprávu, že by se i roudnický závod Johnson Controls stal součástí největšího mezinárodního konsorcia na výrobu automobilových interiérů na světě se sedmdesátiprocentním podílem čínské Yanfeng. Nový název se tak týká divize působící v žatecké průmyslové zóně Triangle, s kterou Ústecký kraj nedávno podepsal novou smlouvu.

„Naopak nás tento týden potěšila zpráva Bruce MacDonalda, který se stal viceprezidentem podniku Automatice Experience, o vytvoření nezávislé, veřejně obchodovatelné společnosti. Toto rozhodnutí znamená, že budeme mít dvě velké společnosti v dobré pozici pro úspěch. Podle jeho vyjádření jsme stále jeden Johnson Controls," vysvětlil Marcel Míček.

Roudnický závod ukončil výrobu potahů automobilových sedaček pro vozy BMW a nyní je výhradním výrobcem pro všechny modelové řady vozů Mercedes Benz. Stejně významná je jeho druhá funkce, a to jako centrálního střediska náhradních dílů autopotahů, vyráběných sesterskými firmami po celé Evropě. Pro uchování náhradních dílů a dokumentací po dobu 15 let od ukončení výroby bude závod muset svůj sklad dále rozšiřovat.