K výstavbě byla použita konstrukce ze státních rezerv a muselo se vyčkat na vydání výjimky Krajského úřadu v Ústí nad Labem. V této lokalitě se totiž nachází ohrožený druh vodního mlže velevruba tupého a hnízdí zde kachna morčák velký.

Ocelová konstrukce s dřevěnou mostovkou umožňuje provoz pouze jedním proudem, dopravu tak řídí světelná signalizace. „Stavbu provizorního mostu jsme si dali jako podmínku při schvalování projektu. Obyvatelé místní části Břežany, kteří to mají do města necelé dva kilometry, by museli při absolutní výluce absolvovat objížďku několikanásobně delší. Provizorní most je konstruován tak, aby unesl i autobus a vozidla Integrovaného záchranného systému," uvedl starosta města Petr Medáček.

Starý most v Břežanech postavený v 70. letech minulého století byl už tehdy považován za provizorium. Jeho šířka totiž stačila na průjezd vozidel pouze jedním směrem, což z něj činilo jedno z kritických míst na velmi frekventované silnici II/246. Při jeho výstavbě před 50 lety stál vedle rovněž provizorní most.

„Rekonstruovaný most bude mít ocelovou konstrukci a železobetonovou desku, standardní šířku vozovky 11 metrů a k tomu odpovídající tonáž. Vedle vozovky povede chodník. Provizorní most prošel úspěšně závěrečnými zátěžovými zkouškami a mostní prohlídkou, obdržel kolaudační výměr a dnes už je v provozu," vysvětlil technický dozor stavby Jan Jaša.

Starý most se nebude hned bourat. Poslouží jako opora při pracích na opravách a zpevnění částí, na kterých bude postavena nová konstrukce. Zdržení stavby by nemělo hrozit, nové díly subdodavatelé již v předstihu vyrobili. Hotovo má být do konce září.