Klienti to poznávají hned od vstupu do areálu. Celé přízemí se po dvou měsících omezeného provozu doslova rozsvítilo příjemnými barvami, moderním jednotným designem. Návštěvníci mají hned blíž k personálu, což je první předpoklad k jejich spokojenosti.

Vedle nadstandardních pokojů, kterými se snaží nemocnice naplnit představy klientů, zavedla odpočinková místa, dětský koutek s hracími prvky, kavárnu, kde mohou posedět a odpočinout si.

„Začali jsme v přízemí, pokračujeme s rekonstrukcí ambulantního traktu. Chceme, aby i ten nejkratší pobyt v nemocnici nebyl pro pacienty i další návštěvníky stresující. Měl by k tomu přispět i nově zavedený nemocniční systém, který umožňuje objednávání přesně na čas. Pacienti jsou po prvním vyšetření informováni, kam se mají další den a v kolik hodin dostavit. Systém umožňuje on-line napojení praktických a dalších lékařů z naší spádové oblasti do naší databáze. Šetříme tak čas lékařům i pacientům. Snažíme se těmto partnerům nabídnout zajímavou spolupráci, zlepšit vzájemné vztahy a posílit regionální soudržnost," vysvětluje ředitel nemocnice Tomáš Krajník.

Odstraňování obavy z nemocničního prostředí začala letos Podřipská nemocnice už od dětí formou zdravotnické osvěty. Za dětmi do mateřských škol personál dochází, žáky základních škol zve přímo do nemocnice, kde je provede a současně vyškolí v základech první pomoci a umožní jim vyzkoušet si například resuscitaci.

V nejbližších dnech se v nemocnici zavede i nový přihlašovací a informační systém s recepcí, který rovněž přispěje ke zkrácení čekací doby a k odbourání bariér. Moderní a prostorná je nedávno otevřená nemocniční lékárna. V jejích prostorách se souběžně otevřelo konzultační místo se zaměřením na použití protetických pomůcek s možností vyzkoušení, tak i na konzultaci medikací nebo použití homeopatických léků.

Podřipská nemocnice si nemůže stěžovat na nedostatek pacientů, je to i díky některým specializacím. Současně se řadí mezi nemocnice v Česku, které hledají lékařský personál.

„Máme plný stav lékařů, nehledáme ani zdravotní sestry, ale situace ve středním zdravotnickém personálu není v celé republice dobrá a může se lehce změnit. Chceme, aby naše nemocnice byla skutečně rodinná, to znamená, aby tuto funkci pociťovali i naši zaměstnanci. Rozsvěcovali jsme spolu vánoční stromek, každý zaměstnanec obdrží před Vánoci kapra, po Novém roce budeme jednat i o zvýšení platů," dodává Josef Krajník, jednatel společnost Podřipská nemocnice s poliklinikou v Roudnici nad Labem.