Ve vodě pracovali dva potápěči z ústeckého klubu, se kterým závod spolupracuje, s čerpáním vody z lodi a zachycením malého úniku oleje sorbenty pomáhali profesionální hasiči z roudnické stanice HZS.

Loď Joanna byla uložena do transportní vany a o jejím osudu rozhodne majitel. Podle ohledání míst poškození bude muset projít celkovou rekonstrukcí. Štěstím pro plavidlo bylo, že po nabrání vody kleslo ke dnu vedle stěny, kde je hloubka zhruba jen 2,5 metru.

Práci potápěčů komplikovaly velké kameny a bahno. Jeřábník ale manévrováním dokázal položit loď do horizontální polohy a umožnil tak hasičům lépe čerpat vodu.

Jachta se potopila v sobotu odpoledne za podivných okolností. „Kapitán zaregistroval na semaforu před zdymadlem červené světlo, chtěl zastavit, ale zařadil zpětný chod, který se nejspíš nedařilo vyřadit. Provedl s lodí velký oblouk pozadu a zádí narazil do nábřežní stěny. Zvláštní je, že se nepokusil vypnout motory, ale ve zmatku v posledním okamžiku ještě přidal plyn," uvedl jezný z roudnického zdymadel Miroslav Valter.

„Policie řeší nehodu plavidla jako přestupek a dále ho postoupí Státní plavební správě v Děčíně. Policisté na místě podrobili vůdce plavidla orientační dechové zkoušce, která byla pozitivní na alkohol," uvedla policejní mluvčí Petra Trypesová.

Včera k vyzvedávání lodi vyslal majitel svého zástupce, který naznačil, že jachta byla zakoupena v Německu a ještě není vybavena českými dokumenty.

„Zatím nám policie případ nepředala, a tak můžu jen naznačit, že ve správním řízení lze uložit celou škálu sankcí. Nejvyšší je, pokud osoba řídila plavidlo nezpůsobilé k plavbě a zavinila přitom havárii, uložení pokuty až do půl milionu korun. Řízení plavidla pod vlivem alkoholu lze sankcionovat až do sta tisíc korun," sdělil ředitel pobočky Státní plavební správy v Děčíně Martin Klein s tím, že na řece k haváriím často nedochází. „V Česku ročně řešíme zhruba osm případů. Pro naši pobočku je tento případ letos třetí," dodal.