Městská rada v Roudnici nad Labem na svém předposledním zasedání mimo jiného věnovala pozornost technické stránce fungování pobočky České pošty na Husově náměstí. Týkalo se to nejen parkování aut, ale i přístupu handicapovaných ke službám. Tamní pobočka je jedna z mála v regionu, které nemají bezbariérový přístup.

„Problém je řešen tak, že handicapovaný klient si v přízemí zazvoní a náš pracovník ho přijde obsloužit. Původně fungovala přepážka v přízemí, ale ta byla už v minulosti zrušena," uvedl vedoucí oddělení pošty Pavel Mašek. Na radě padla otázka, zda by se přepážka nemohla opět otevřít.

Řada opatření ve vztahu k handicapovaným se udělala ve Štětí, a to i díky aktivitě   organizace Svazu tělesně postižených v ČR. Štětí je raritou mezi malými městy, má alespoň jeden bankomat přístupný pro handicapované.

„Naše město se řadí mezi sídla, která mají na  webových stránkách program umožňující přístup zrakově postiženým. Máme dobrou spolupráci s radnicí a postupně pracujeme na odstranění bariér. Nedávno byla například provedena úprava přechodu přes komunikaci ke kinu, která zvyšuje bezpečnost chodců," uvedla Eva Reifová, předsedkyně místní organizace.

Zajímali jsme se, zda se zpřístupnění služeb pro handicapované věnují i provozovatelé bankomatů. Česká spořitelna uvedla, že začala v rámci projektu Banka bez bariér mapovat bezbariérovost svých poboček a bankomatů za pomoci členů Pražské organizace vozíčkářů a na základě jejich doporučení místa přizpůsobujeme občanům na vozíku nebo i rodičům s dětskými kočárky. Dosud zmapovala bankomaty a pobočky ve městech nad 25 tisíc obyvatel, letos dokončí zbytek ČR. Ze zhruba 430 zmapovaných bankomatů je téměř třetina přístupná lidem s omezenou schopností pohybu.

„Na odstraňování bariér pracujeme. Výstupy z mapování jsou zveřejňovány na  www.presbariery.cz. Lidé s handicapem, kteří nezvládnou obsluhu bankomatu, mohou vybrat hotovost zdarma ve všech našich pobočkách," uvedla Klára Pačesová z tiskového centra spořitelny.