Zatím vytipovala radnice čtyři lokality, kde venkovní kontejnerová stání ruší ráz obytné zóny a často se zde z důvodů malé kapacity vytváří nepořádek.

„Chtěli jsme budovat první stání s podzemními kontejnery už letos na Husově náměstí, ale jelikož je tato plocha vázána ještě na téměř dva roky břemenem ROP z předchozí dotace, zaměřili jsme se na další lokality a protože mezi tím se vyhlásila výzva na dotace v oblasti životního prostředí, rozhodli jsme podat žádost a vyčkat, zda uspějeme. Pokud se tak nestane, přikročíme k postupnému budování stání za podpory sponzorů. Patří mezi ně svozová firma, která je vybavena speciální technikou na vyprazdňování těchto nádob a společnost MEVA, jež se na vývoji a výrobě kontejnerů podílí. Právě v blízkosti její bezděkovské divize očekáváme už na konci této zimy vybudování modelového stání s polozapuštěnými kontejnery," říká místostarosta Roudnice Zdeněk Kubínek.

Výstavba podzemních kontejnerů na frekventovaných místech, kde se shromažďuje velké množství separovaného odpadu, však naráží na husté inženýrské sítě.

„Po průzkumu se ukázala jako nejreálnější pro budování prvního podzemního stání ve městě se čtyřmi kontejnery lokalita u parčíku poblíž křížení ulic Libušina a Barákova, kde dosavadní stání nedělá městu dobrou vizitku," dodává místostarosta. Náklady na pořízení čtyř podzemních stání se odhadují na půl druhého milionu.