Ještě složitější v Budyni bylo řešení bezpečné cesty pro děti ze základní a mateřské školy na několik set metrů vzdálenou centrální autobusovou zastávku. Bezpečnostní trasa se začala připravovat už od roku 1998, do konce letošního června má být hotová.

Osmnáct let trvalo, než se podařilo vykoupit na trase pozemky a také dvě stodoly, které chodníku stály v cestě. Před rokem a půl město koupilo druhou stodolu, která byla navíc hodně problémová. Obě se musely stavebně upravit, získaly nové vazby a střechy. Následovalo vyprojektování akce a teprve letos se tak mohlo začít stavět.

KVŮLI BEZPEČNOSTI
„Nemyslím, že se nejedná o finančně náročnou akci. Samotný chodník bude stát bez daně 1,6 milionu korun, stodoly nás přišly na milion. Obrovsky významná je tato stavba z hlediska bezpečnostního. Ten, kdo zná Malomlýnskou ulici, ve které jsou domy zastavěny přímo do vozovky, si uvědomuje, s jakým nebezpečím se tu setkávali chodci, maminky s kočárky nebo cyklisté," řekl starosta Budyně nad Ohří Petr Medáček.

STODOLY STOJÍ DÁL
„Památkáři rozhodli, že obě stodoly musí být v této lokalitě zachovány. Pro funkci chodníku jsme museli nechat postavit uvnitř jedné stodoly novou nosnou boční stěnu a tu původní pak odbourat. Součástí bezpečnostního chodníku budou tři přechody, jeden přímo u školy a další dva přes hlavní komunikaci od centrální zastávky ke zdravotnímu středisku. Všechny přechody budou osvětlené, a protože nechceme, aby kabely byly vedené nad silnicí, pokládá je zhotovitel do země," vysvětlil starosta města.

Město už loni nechalo vybudovat dva bezbariérové přechody na náměstí a v příštím roce, pokud tomu bude nakloněn Státní fond dopravní infrastruktury, chce pokračovat s podobnými opatřeními, v budování chodníků a dvou přechodů v Okružní ulici.

„Máme ve městě řadu spoluobčanů, kteří jsou méně pohybliví, pamatujeme na ně a snažíme se jim, stejně jako maminkám s kočárky, pohyb po městě ulehčit a také zabezpečit. Proto je například už přes rok v provozu výtah ve zdravotním středisku," dodal Medáček.