VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na těchto stránkách najdete archivní články
Podřipského deníku. Aktuální zprávy z Podřipska
najdete nově na Litoměřickém nebo Mělnickém deníku.

Litoměřický deník Mělnický deník

Obce pod Řípem nesouhlasí s vysokorychlostní tratí

Podřipsko, Litoměřicko – S napojením České republiky na rychlostní síť souhlasíme, ale veďte železniční trať  jinudy. To je přání několika obcí  pod Řípem, třeba Vražkova, Mnetěše, ale  i Hrobců. Nespokojen je i Terezín.

12.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Důvod? Oproti původním studiím, které jsou zhruba dvacet let staré, a třem variantám byla starostům představena nová a zcela jiná.

V úseku od Prahy by rychlotrať kopírovala dálnici D8. Projektanti železnici nakreslili mezi Ledčice, Vražkov a Mnetěš. Dále ji stočili k Hrobcům, k místní části Rohatce. A odtud směr  Travčice a České Kopisty okolo Památníku. Labe by trať měla překlenout přes plavební kanál  směr Trnovany a Litoměřice. Pak by měla nová železniční trať pro rychlovlak překonat kopce Českého středohoří jedním 16kilometrovým tunelem s vyústěním v Ústí nad Labem – Střekově.

„U nás je ochranné pásmo kvůli národní památce Říp, památkáři se vyjadřují ke všemu, z hlediska stavebního se mnohá povolení řeší až na ministerstvu. A najednou tu chtějí postavit rychlotrať. Už nyní trpíme hlukem z dálnice. Budou nové náspy, tunely, protihlukové zdi. Velký zásah do krajiny," konstatoval starosta Mnetěše Martin Minarčík.

Nespokojena je i starostka sousedního Vražkova Jaroslava Smetanová. „Tak, jak je trať navržena, povede jen 60 metrů od prvních domů v obci. Bude hluk, budou vibrace. Pro občany z psychického hlediska je to špatná zpráva," řekla. „Je tu územní rezerva o šířce 600 metrů. Koridor zasahuje do třetiny obce. Je tu stavební uzávěra. Lidem ze stavebních parcel najednou vznikly jen zahrady."

Podle Jaroslavy Smetanové  byly původně tři varianty. „Najednou byla zvolena ta nejméně vhodná pro obec. Chceme zvážit i jiné varianty a zvážit, zda vysokorychlostní trať potřebujeme," dodala. „Třeba u Ledčic má být tunel."

Nespokojeny s navrženou trasou železnice pro rychlovlak o rychlosti až 300 km/hodinu jsou i Hrobce. „Máme tu chráněné rostliny, navíc se navržená trasa vychýlila oproti územní rezervě," řekl Luboš Matek. „Když už, ať trať vede vyčleněným koridorem."

Podle starosty by bylo na zvážení, aby se opět diskutovalo, zda trať má smysl. „Je tu Říp, je tu České středohoří. Studie je 20 let stará," podotkl Luboš Matek.

Autor: Radek Pešout Ing.

12.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn 18. září 2018

Bikrosová dráha místo odpadků a zloděj, co se s okradeným hádá: videa dne

Videosouhrn 17. září 2018

Opilý narkoman na motockylu a požár v ostravském Albertu: zhlédněte videa dne

Bujaré veselí vesnice roku a deset let dřiny na ruině kostela: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 15. až 16. září 2018.

Standardní osobní rozvoj? Ne. Tohle jsou autentické příběhy, které vás posunou

Letos v září kromě povinné školní docházky odstartoval i neziskový projekt Škola průserů, který mění úhel pohledu na náročné životní situace. V pořadu se vystřídá hned několik známých a inspirujících osobností z různých odvětví. Ti všichni se s vámi podělí o nejnáročnější situace ze svých životů ale taky o to, jak se z nich dostali a co si z toho vzali dál do života.

Pochod za zdravé chlapy a zachráněný mlýn v obležení: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 14. září 2018.

Recept na zapékaný efedrin a zmlácení prodavačky pro pár cigaret: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 13. září 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT